BalanSanté Centrum voor Mindfulness, Yoga en Meditatie

BalanSanté is een inspirerend gecertificeerd centrum in de Haarlemmermeer. Naast een rijk en gevarieerd aanbod van mindfulness, yoga en meditatie opleidingen, kun je ook diverse cursussen, lessen en workshops bij ons volgen. Allemaal met als doel om je bewustzijn en geluk te laten ervaren. We bieden je een plek waar je tot rust komt, jezelf ontwikkelt, geïnspireerd wordt en je warm en veilig voelt.  Er is altijd een activiteit voor jou bij. Bekijk hier onze agenda

Je kunt hier diverse Gratis Meditatie en Mindfulness oefeningen beoefenen.

We wensen je veel luister en oefen plezier.

Uitleg: De lichaamshouding tijdens zitmeditatie

  1. Kies een lichaamshouding waarin je ontspannen rechtop kunt zitten. Je zit op een meditatiekussen, een meditatiebankje of op een rechte stoel.
  2. Ervaar het contact dat je lichaam maakt met de grond, en met het kussen, het bankje of de stoel waar je op zit.
  3. Zit ‘zo stevig als een berg’: stabiel en onverstoorbaar.
  4. Zit ‘ontspannen rechtop als een bloemstengel’: wakker en helder.
  5. Je hoofd is niet te ver naar voren gekanteld (want dan word je slaperig) en niet te ver naar achteren gekanteld (dat geeft onrust). Je hoofd rust in evenwicht op de romp. Beweeg daartoe je hoofd enkele keren soepel naar voren en naar achteren, en maak deze beweging dan steeds kleiner tot je hoofd tenslotte stil op je romp staat.
  6. Trek je kruin een klein beetje naar boven, alsof je hoofd aan de kruin met een dun draadje naar het plafond wordt getrokken. De nek zal zich dan licht strekken en de kin komt een klein beetje dichter bij je borstbeen. Let op: het gaat om slechts een kleine beweging. Het is eerder een innerlijke houding van waardigheid en eenvoud die je tot uitdrukking brengt dan een uiterlijk zichtbare beweging.
  7. Je handen liggen ontspannen op de knieën of bovenbenen, of ze rusten in je schoot. De ogen zijn half geopend en je blik rust schuin voor je op de grond. Laat je kaak ontspannen zijn, de lippen losjes op elkaar. De kiezen raken elkaar niet, of heel lichtjes. De schouders zijn ontspannen.
  8. Laat de uitdrukking van je gezicht zacht en vriendelijk zijn, niet al te ernstig! Misschien merk je een lichte glimlach als van een moeder die naar haar spelende kind kijkt.
  9. Adem een keer iets dieper in, houd even vast, en adem dan langzaam en bewust uit. Dit is voor jezelf het teken dat de meditatie begint.

.

.

Mindfulness oefening 19 minuten ademhalingsoefening (mannenstem)

Met deze Gratis mindfulness ademhalingsoefening, begeleid door Noud de Haas besteed je 19 minuten tijd aan jezelf.

Mindfulness oefening de ademhaling (8 minuten) (vrouwenstem)

Met deze Mindfulness ademhalingsoefening besteed je 8 minuten tijd aan jezelf en je ademhaling.

Mindfulness oefening de ademhaling (8 minuten) (mannenstem)

Met deze Mindfulness ademhalingsoefening besteed je 8 minuten tijd aan jezelf en je ademhaling.

Mindfulness oefening de ademhaling (15 minuten) (vrouwenstem)

Met deze Mindfulness ademhalingsoefening besteed je 15 minuten tijd aan jezelf.

.

Mindfulness zitmeditatie ademhaling (15 minuten) (mannenstem)

Met deze Mindfulness zitmeditatie besteed je 15 minuten tijd aan jezelf.

Zitmeditatie met aandacht voor de ademhaling is een eeuwenoude basisoefening voor wie wil leren bewuster te leven. Je leert om een kwartier lang niets te doen, alleen maar te zitten en opmerkzaam te zijn. Op een stoel of een meditatiekussen, dat maakt niet zo veel uit. Het gaat om je intentie: dat je met aandacht je adem volgt.

21 dagen Mindfulness en Meditatie training

mindfulness-21-dagen-meditatie-training-merel-gerrits cadeau bij de mindfuleness opleidingWil je graag mindfulness en meditatie leren vanuit je eigen huis? Met deze 21 dagen Mindfulness Meditatie training zal je meer rust voelen, in balans komen, lekker kunnen doorslapen en meer bezig zijn met wat je wilt en kunt.

Je mindfulness beoefening verdiepen?

balansante mindfulness opleidingen